Modellideks olid teataval määral eelmine direktor Indrek Saar ja kunstiline juht Üllar Saaremäe, kes astusid kaduvikumeestena üles Eesti Teatriliidu aastapreemiate kätteandmisel 27. märtsil 1997. aastal. Rakvere Teatri sümboleid kutsutakse Kaduks ja Vikuks (Sikk, Rein 2005. Rakvere teatri ees seisavad pronksi valatud kaduvikumehed. – Eesti Päevaleht 28. sept.; http://www.epl.ee/news/eesti/rakvere-teatri-ees-seisavad-pronksi-valatud-kaduvikumehed.d?id=51020265; Õhtuleht 2010. – Kuidas sündisid kaduvikumehed ehk Kadu ja Viku? 1. märts; http://www.ohtuleht.ee/368749).
Suumani arvates on kaduvikumees igas näitlejas. Saar on lausunud Lääne-Virumaa nädalalehe ajakirjanikule, et skulptuuripaar kujutab kogu teatriilma sisevaadet ja teatritegijate hingeelu pronksis. Kohvrikesega kuju on peanäitejuht, kes ees kiirustab suure maja etendusele ja tagasivaatav kuju on teatridirektor, kes uurib, kas rahvast ikka tuleb. Võib-olla heidab kiirpilgu ka mäest alla linnavalitsuse poole (Mõttus, Illar 2005. Kaduviku mehed näitavad teatri hinge. – Kuulutaja 30. sept; http://www3.kuulutaja.ee/htdocs/index.php?&SID=PHPSESSID=3518d5bb33d3b6f840ea47ebaf63d68f&PID=news&ID=3240).
Rakvere Teatri tunnuslauseks on "Kaduviku nimel". Renoveeritud suure maja avamisel kanti esimest korda ette lavastus "Kaduviku riik" (Kulli, Jaanus 2005. Sellest ööst algas uus igavik. – SL Õhtuleht 26. sept; http://www.ohtuleht.ee/181913).
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar